Berus Botol Bulu Babi! Check it out now!

Salam mommies out there! Hari ni dapat berita tergempar dari news feed facebook. Tergempar sebab saya pun guna berus botol yang dikatakan ada bulu babi ni.

Saya dapat info ni dari Kelab Ibu Hamil. Malang sekali, saya pun mmg ada beli ni tapi bukan di MR D-I-Y, beli di SuperSave Bintulu.


(SuperSave pun dah ada di Melaka tau! So hati-hati. Antara kawasan yang saya tahu ada kedai SuperSave ni di Masjid Tanah, Alor Gajah dan beberapa kawasan lagi)

Bad news is, material is made from PIG BRISTLES!


Nak kata tak yakin, terang-terang dah tulis bahan tu diperbuat dari apa. Sekaligus, jangan lupa periksa berus botol kat rumah juga tau!



*yang buruk dan tergantung kat dinding tu pic yang baru saya amik kat rumah japni...

Ada juga yang dah complaint direct to Facebook MR D-I-Y dan katanya telah dihentikan penjualan. Bagaimanapun seingat saya, minggu lepas ada juga berkunjung ke MR D-I-Y, still nampak barang ni dijual di sana.


Untuk kurangkan penggunaan berus botol, nampaknya memang saya akan gunakan setitik dua Dish Wash Shaklee dan campur dengan air panas untuk hilangkan kotoran kat botol lepas ni.


CONVERSATION

0 comments: