Makanan Yang Melegakan Demam dan Selsema

Dari dulu sampai sekarang saya suka masakkan sup untuk anak-anak.
Anak-anak pun suka sangat makan sup, kalau tiap-tiap hari makan sup pun diorang boleh habis bermangkuk-mangkuk dan sepinggan nasi.
Alhamdulillah, mungkin ini berkat daripada keputusan saya menjadi WAHM demi membesarkan anak-anak dengan air tangan sendiri.
InsyaAllah, anak-anak lebih sihat dan terjamin pemakanannya.

Walaupun anak-anak saya dibekalkan dengan suplemen kesihatan setiap hari, mereka juga tidak terlepas daripada dijangkiti penyakit. Cuma kebarangkalian dan tahap kesakitan itu tidaklah seteruk dan berhari-hari melaratnya.
(Klik di sini untuk SET KESIHATAN KANAK-KANAK)


Sup kaki ayam adalah antara makanan yang dipercayai dapat memberi penyembuhan ebih cepat untuk pengidap selsema. Kalau tak sakit pun, Muhammad orang pertama yang akan korek periuk dan ratah kaki-kaki ayam tu!

Antara makanan lain adalah seperti sup ketam, tapi memandangkan saya tak berapa berahi makan ketam yang dimasak sup maka jarang-jarang sekali saya masak sup ketam di rumah.



Cara saya mengurangkan bersin setiap pagi, boleh dikatakan saya kan bersin 20 jam sehari walaupun sedang tidur!
Saya amalkan SET RESDUNG secara istiqamah dan konsisten, Alhamdulillah.
Kepada yang amalkannya, mesti anda terasa perbezaannya.
Saya yang hari ini tidak lagi menderita akibat resdung, malah saya tak perlu rungsing kerana bersin sehingga terkencing. Apatah lagi resdung ketika dalam pantang, saya tahu seksanya bersin dan resdung di dalam pantang. Jangan seksa diri, anda harus cuba mengubahnya!

Sup ayam panas-panas colek dengan roti bakar pun sedap!
Tak percaya?
Jomlah try!

Klik di sini untuk RESIPI SUP KAKI AYAM.


CONVERSATION

0 comments: