Hasil Marmet


Hasil marmet saya pagi ni. Alhamdulillah!

Kenapa saya bermarmet pagi ini?

Kebiasaannya saya akan mengepam jam 10 pagi. Hari ini, jam 8 pagi saya rasa cik B dah penuh dan dah mula engorged!

Susu pun terus melimpah waktu saya cik B. Tak perlu pam, saya tadah botol sahaja. Maka bermulalah sesi marmet saya yang sangat-sangat jarang saya lakukan.

Oh ya! Hasil di atas cuma dari sebelah cik B saja tau!

Andai ada yang bertanya;
1. Saya mengamalkan pengambilan suplemen secara konsisten selama 2 minggu.
2. Saya mengepam mengikut jadual setiap hari, lebih kurang 5 kali sehari.
3. Saya membuat power pumping sekurang-kurangnya 1 kali sehari (hari bekerja).
4. Saya memastikan pengambilan air masak yang secukupnya setiap hari.

Ingat, demand vs supply beserta pengambilan suplemen yang konsisten akan menjayakan penyusuan anda!

Nota :
Suplemen yang saya ambil bagi menjayakan penyusuan kali ini ialah :
1.  Energizing Soy Protein (ESP)
2. Vita-Lea
3. Sustained Release Vitamin C (sangat hot sebab tiap2 bulan asyik tak ada stok satu Malaysia)
4. B Complex
5. Alfalfa 
6. Lecithin (sambil maintain production susu, berat badan saya tetap berkurang tanpa membahayakn saya dan si kecil!)

Semoga berjaya!

CONVERSATION

0 comments: